Esteu aquí

La Jornada Catalana de la Mobilitat marca l'inici del transport flexible a Catalunya

• Des de 2015 l’AMTU està treballant en el nou transport a demanda: el transport flexible . En l’últim mes, els serveis de transport a demanda de l’AMTU han transportat 2.500 viatgers

L’alcalde de Caldes de Montbui i eurodiputat, Jordi Solé, i el vicepresident de l’AMTU i regidor de Caldes, Jaume Mauri, ha inaugurat, el passat 10 d'Abril, la XV edició de La Jornada Catalana de la Mobilitat, i que en aquesta edició se centra en el Transport Flexible, una modalitat de transport públic, on l’oferta s’adapta a la demanda real existent, ja que no hi ha línies preestablertes, ni horaris ni parades fixes, sinó que el servei funciona d’acord amb els serveis realment sol•licitats, els quals poden ser prestats pels mateixos operadors actuals, o en xarxa amb altres tipologies de transport. La Jornada està organitzada per l’AMTU i, aquest any, també en col•laboració amb l’Ajuntament de Caldes de Montbui.
En el seu discurs, Jordi Solé, ha afirmat que "la mobilitat és un dels reptes essencials de les nostra societats", ja que segons ha dit l'alcalde, "hem de fer que les nostres societats, especialment aquelles que estan més densament poblades, es puguin moure sense deixar una empremta important en el medi ambient i en la salut".

Una nova modalitat de transport

L’arribada del Transport Flexible a Catalunya és una iniciativa i un projecte promogut pels municipis de Catalunya, a través de l’Associació de municipis per la Mobilitat i el Transport Urbà (AMTU), i compta amb el suport del Govern de Catalunya, a través del Departament de Territori i Sostenibilitat i de l’Autoritat del Transport Metropolità (ATM).
El Transport Flexible és una nova modalitat de transport, complementària a la robusta xarxa de transport públic que tenim actualment, on a través d’una aplicació de mòbil podrem indicar que volem anar del punt A al punt B, i a quina hora volem arribar a B, a partir d’aquí, i amb uns temps d’espera després de la reserva que variaran en funció de si són zones d’alta o de baixa densitat, un vehicle, autobús o taxi ens vindrà a buscar en alguna parada virtual preestablerta.
A diferència del transport a la demanda, el Transport Flexible no només és aplicable per a municipis amb població disseminada o per a zones de baixa densitat de població, sinó que és aplicable fins i tot a grans ciutats, per complementar la xarxa urbana d’autobusos o per horaris nocturns per exemple.

 

A La Jornada hi han participat experts que han participat en la implementació de solucions de Transport Flexible a Finlàndia, Alemanya i Dinamarca.

Més informació