Esteu aquí

Comencen les obres del carril bici que unirà Barcelona i Esplugues de Llobregat

Comencen les obres del carril bici que unirà Barcelona i Esplugues de Llobregatç

  • El carril bici, que connectarà el Baix Llobregat amb Barcelona, seguirà l'eix que marca l'avinguda Diagonal i serà una realitat el maig del 2017
  • “El projecte té la voluntat de potenciar i facilitar l’ús de modes de transport més sostenibles i contribuir a reduir la contaminació de l’aire”, exposa Antoni Poveda

El dijous, 21 de juliol, s’han iniciat les obres del carril bici que unirà Barcelona i Esplugues de Llobregat, una intervenció projectada per l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB), d’acord amb l’Ajuntament d’Esplugues de Llobregat i l’Ajuntament de Barcelona. En un futur, aquesta intervenció ajudarà a connectar de manera ininterrompuda i per vies ciclables els àmbits del Llobregat i del Besòs, tot travessant la ciutat de Barcelona.

“El projecte té la voluntat de potenciar i facilitar l’ús de modes de transport més sostenibles, com és el cas de la bicicleta, que contribueixen a reduir la contaminació de l’aire, i a fomentar la salut de les persones”, exposa Antoni Poveda, vicepresident de Mobilitat i Transport de l’AMB, recordant l’estratègia metropolitana d’apostar per una mobilitat més sostenible i lluitar contra la contaminació atmosfèrica generada pel trànsit.

El camí, de 880 metres de longitud, amb espais diferenciats per a vianants i per a bicicletes, partirà del carril bici existent a la Diagonal i que actualment s'acaba al Parc Cervantes. Des d’aquest punt i aprofitant el talús del parc al costat de la B-23, el nou carril bici transcorrerà per sota de la Ronda de Dalt, per sobre del ramal d’enllaç entre la B-23 i la mateixa Ronda de Dalt, i per un túnel sota dels diferents enllaços que hi ha entre la ronda i la B-23. Tot, fins a incorporar-se a la vorera de l’avinguda dels Països Catalans d’Esplugues de Llobregat.

10 mesos d’obres

Un cop es va fer el replanteig de l’obra durant la setmana passada, aquests darrers dies s’ha dut a terme la senyalització viària provisional necessària per garantir la seguretat tant dels treballadors com dels usuaris de la B-23, atesa la seva proximitat.
A partir d’avui, els primers treballs es corresponen amb el desplaçament del lateral de la B-23 i la configuració definitiva de la cruïlla entre l’av. de Joan Esteva Fontanet i l’av. dels Països Catalans. Ambdues actuacions, a Esplugues de Llobregat, contemplen enderrocs, execució de serveis i pavimentació, i està previst que s’allarguin fins a mitjan agost.

Paral·lelament, a finals de juliol s’iniciaran els treballs de desbrossada i excavació a l’àmbit de Barcelona; es començarà així a traçar el futur camí, partint de la zona del nus viari fins a la zona del parc de Cervantes.

A partir d’aquí, les tasques per construir el camí seran sempre les mateixes: un cop feta la desbrossada i l’excavació, s'aixeca el mur de gabions, s’omple de terra el camí pròpiament dit i es pavimenta la superfície. Finalment, es col·locaran les baranes, el mobiliari urbà i les instal•lacions pertinents. D’altra banda, a mitjan setembre està previst col·locar la passarel·la prefabricada sobre el ramal de connexió entre el lateral de la B-23 i la Ronda de Dalt.

Desconnexió entre el Baix Llobregat i Barcelona

Les obres, projectades per l’estudi d’arquitectes Batlle i Roig, tenen una durada estimada de 10 mesos i està previst que finalitzin el mes de maig del 2017. L'AMB va adjudicar definitivament l'obra el passat 10 de maig a l’empresa millor qualificada en el concurs, que va ser Romero Gamero, S.A. (ROGASA). El projecte va ser adjudicat per un import total d'1.035.600 € (IVA inclòs).

El gran nus viari de la Ronda de Dalt, ideat per facilitar l'entrada i sortida ràpida de vehicles motoritzats a Barcelona, ha dificultat, fins ara, la connexió de la ciutat amb el territori del Baix Llobregat a peu o en bicicleta. És per això que el nou tram de carril bici s'integrarà en el talús existent al marge de la calçada. Igualment, el projecte es farà amb un sistema de construcció poc agressiu, de manera que la via quedi ben integrada i alhora ofereixi totes les garanties de seguretat.